عکس خودرو mvm x22 2020-07-03
ثبت نام x22 پرو شرایط فروش نقد و اقساط MVM ایکس ۲۲ قیمت ماشین
نسخه دستی خودروی ام وی ام X22 مصرف سوخت ترکیبی ۵.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را دارد و میتواند حدود ۸۴۰ کیلومتر بدون مراجعه به پمپ بنزین براند. نسخه اتومات خودروی MVM X22 با وزن خالص ۱۲۴۵ کیلوگرم از جعبه دنده خودکار ۴ سرعته بهرهمند است و حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ام وی ام ایکس ۲۲ اتومات با مصرف سوخت ترکیبی ۶.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، میتواند تا حدود ۸۲۰ کیلومتر مسافت را بدون مراجعه به پمپ بنزین طی کند. چری به عنوان یکی از بزرگترین و مشهورترین خودروسازان چینی، محصولات موفق بسیاری را در کارنامه دارد. یکی از این محصولات چری تیگو 3 است، خودرویی که در ایران با نام ام وی ام X33 شناخته میشود و تاکنون شاهد عرضه چند نسل از آن به بازار ایران بودهایم. فروش انبوه تیگو 3 شرکت چری را متقاعد کرد تا نسخهای ارزانتر و اسپرتتر از آن را به بازار عرضه کند، خودرویی که محبوب جوانان باشد و البته قابلیت رقابت با دیگر هاچبک کراسهای بازار نظیر لیفان X50 یا دانگ فنگ H30 کراس را داشته باشد.
امروزه و به دلیل بازگشت تحریمها بسیاری از این رقبا حذف شدهاند و تنها جک S3 در بازی باقی مانده است. جک S3 از سال 1396 با همین مشخصات و چهره به تولید میرسد و از نظر قیمتی نیز در سطحی مشابه با ام وی ام X22 قرار دارد. ام وی ام X22 پرو با ظاهر جذاب و اسپرت و پیشرانه توربوشارژر توجه دوستداران شتاب را به خود جلب میکند، در حالی که جک S3 با پیشرانه تنفس طبیعی کمدردسر و فضای بزرگتر مصرفکنندگان محتاط را به سمت خود میکشاند. همچنین بد نیست از سایپا آریا به عنوان یکی از رقبای احتمالی ام وی ام X22 پرو یاد کنیم، خودرویی که هنوز به بازار عرضه نشده است اما در صورت قیمتگذاری مطلوب میتواند بار دیگر هیجان را به این بخش از بازار برگرداند. خودروی MVM X22PRO با بهرهگیری از پیشرانه مجهز به تکنولوژی VVT و استفاده از دو گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک، جزو ۱۰ موتور برتر چین به حساب میآید. خودروی ام وی ام X22با طیفی از امکانات رفاهی قابل توجه، میتواند نمایشی واقعی از لحظات پر شور و نشاط و حس جوانی را برای سرنشینان فراهم کند.
طراحی ظاهری خودرو ام وی ام x22، یک طراحی اسپرت و هاچ بک است که قسمت پشتی آن به نسبت شبیه به خودرو ام وی ام 315 می باشد و به همین دلیل برخی از نقد کنندگان خودرو، ام وی ام x22 را نسخه فیس لیفتی از ام وی ام 315 می دانند. با این وجود به دلیل طراحی اسپرت این خودرو، بیشتر جوان پسندانه است و اما یک طراحی جمع و جوری دارد که بیشتر برای زندگی شهری مناسب می باشد و همچنین شاخص های مناسب دیگری مانند مصرف سوخت دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم. خودرو ام وی ام ایکس 22 در حال حاضر برای تست های فنی به ایران آمده و زمستان امسال رونمایی می شود.
مشخصات فنی ماشین x22
بر این اساس آن دسته از خودرودوستان ایرانی که علاقه فراوانی به نشستن پشت فرمان خودروهای کراس اور دارند اما در عین حال اعتماد به نفس چندانی در بخش جیب خود احساس نمیکنند، میتوانند نگاه ویژهای به ماشین x22 داشته باشند. یکی از محصولات چری که در ایران که با نام ام وی ام توسط مدیران خودرو عرضه می شوند ام وی ام X22 است که در کلاس کراس اوور ها قرار می گیرد و توانسته رضایت خریداران را چه از نظر طراحی ، مصرف سوخت و آپشن ها جلب کند. این مهم، البته نسبت مستقیمی با هزینهی خرید این مدلها دارد و نمیتوان باتوجه به قیمت نهائی، توقعی بیش از این داشت. تنها یک پیشرانهی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی برای این خودرو در سراسر دنیا قابل سفارش است که قدرت ۱۰۵ اسببخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند و از دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر خواهد داشت. طراحی داخلی خودرو تیگو 2 (ام وی ام x22)، یک طراحی اسپرت و البته جمع و جوری است که در نگاه اول احساس یک کابین کامل را می توانید درک کنید که همه چیز بی عیب و نقص در کنار هم قرار گرفته اند. از مهمترین نقاط عطف ام وی ام x22 می توان به دریچه های تهویه اسپرت، فرمان هیدرولیکی با دکمه های کنترلی، مانیتور مالتی مدیا به همراه دوربین دنده عقب، سیستم تهویه دستی، سانروف و کیلومتر شمار دیجیتال و جذاب آن اشاره کرد.
فضای داخلی کابین خودروی ام وی ام ایکس 22 از متریالهایی ساخته شده که تماما سازگار با محیط زیست بوده و از کیفیت بالایی بهرهمند هستند که در حین اینکه حس آسودگی را برای سرنشینان فراهم میکند؛ همواره در راستای حفظ محیط زیست میباشد. دوربین عقب خودروی ام وی امX22 برای تشخیص فاصله از موانع در عقب خودرو تعبیه شده است که میتواند برای کمک به راننده در مشاهده عابران پیاده، وسایل نقلیه، حتی حیوانات خانگی در عقب خودرو به کار رود. دوربین عقب با خطوط کمکی پویا میتواند فواصل شما را با موانع موجود در پشت خودرو به شما نمایش دهد و در راحتتر پارک کردن خودرو به شما کمک کند.
از منظر طراحی و تجربه رانندگی نیز این خودرو قدم فراتر از خودرو های هم نسل خود گذاشته و در مقام الگو برای سایر هم رده هایش ایستاده است. با نگاهی دقیق تر به خیابان ها ، می بینیم که خودرو های شاسی بند به مرور تعدادشان در خیابان ها کمتر شده و جای خودشان را به خودروهای کراس اور و هاچ بک مرتفع می دهند . خودرو mvm x22 جدید نیز دقیقا بر همین اساس تولید شده و علاقه مردم به این گونه خودروهای شهری کم مصرف و مدرن رو به افزایش است . MVM X22 ز لحاظ ایمنی، با بهره گیری از نسل دوم تکنولوژی چری، به خوبی با شاخص های جهانی این کلاس منطبق است. از نظر طراحی و تجربه رانندگی نیز چری تیگو 3X قدم فراتر از خودرو های هم نسل خود گذاشته و به عنوان الگویی برای سایر هم رده هایش به شمار می رود.
برخی شنیده ها حاکی از آن است که پیشرانه این خودرو با ۳۱۵۵ برابر بوده و تنها در برخی نسخه ها گیربکس اتوماتیک CVTT نیز روی آن نصب می شود. پلتفرم کلی این خودرو هم با نسخه هاچبک خود برابر بوده و تنها فیس لیفتی در طرح بدنه و کابین آن انجام شده است. X22 در بازار ایران رقیب خودروهایی چون دانگ فنگ H30 کراس، لیفان X50 و رنو ساندرو استپ وی می شود. مدیران خودرو به دنبال آن است که با ارائه شرایط فروش متنوع اقشار مختلف جامعه را به سمت خرید محصولات خود راهی کند. شما میتوانید جدیدترین شرایط فروش خودرو mvm X22 از سوی شرکت مدیرانخودرو را در اینجا مشاهده نمایید. سیستم تعلیق و فنربندی نرم X22، فراتر از کلاس قیمتی این خودرو است و در مجموع میتوان گفت یک خودروی شهری برای مصرف روزانهی انفرادی یا خانوادهی جوان است.
امکانات ام وی ام X22 پرو
از نظر قیمتی این خودرو در اسفندماه 1400 با مدلهایی همانند لیفان X60، دنا پلاس، پژو 207، دانگ فنگ H30 کراس، ام وی ام 315 و جک J4 در یک بازه قرار میگیرد. وجود صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی در میانه داشبورد را میتوان یکی از نقاط قوت اصلی کابین X22 به عنوان یک کراس اوور میان رده به حساب آورد. حاشیههای این قسمت نیز درجهبندی شده تا عقربه های سرعت سنج و دورسنج بتوانند راننده را نسبت به وضعیت سرعت خودرو و دور موتور آگاه نمایند. متریال کابین را میتوان با در نظرگیری قیمت خودرو، تشکیل شده از پلاستیک خشک اما نسبتا باکیفیت دانست. صندلیها، بخشهایی از پنل دربها و غربیلک فرمان به وسیله پوشش چرم مانند روکش شدهاند.
با این حساب، چهار مدل کراساور در سبد محصولات چری وجود دارند که شامل تیگو 2، تیگو 3 (ام وی ام x33 با برند MVM )، تیگو 5 و تیگو 7 هستند. پیشتر، به بررسی کامل خودروهای تیگو 5 و چری تیگو 7 در زومیت پرداختهایم و حال به سراغ کوچکترین عضو این گروه، ام وی ام ایکس۲۲ میرویم که بهنظر میرسد باتوجه به قیمت کمتر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد. شرکت چری در یکی دو سال اخیر روی خودروهای خود امکانات جانبی رفاهی یا همان آپشنهای زیادی تعبیه میکند. این امکانات در برخی نسخههای خودروهای شاسی بلند چون تیگو ۵ به حد عالی خود میرسد. طول 4200 میلیمتر، عرض 1760 میلیمتر و ارتفاع 1570 میلیمتری این کراساوور چینی وعده مرکبی نسبتاً جمعوجور و مناسب برای استفادههای شهری را به مخاطب میدهد. زیر کاپوت پیشرانهای به حجم 1497 سیسی و بیشینه قدرت و گشتاور به ترتیب 105 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و 135 نیوتونمتر در 2750 دور بر دقیقه آرمیده که با التفات به وزن خشک کمتر از 1300 کیلوگرم میتواند تا حدودی راضیتان کند.
عکس داخل ماشین ام وی ام
زیبایی بخش روبروی ام وی ام X22 به همینجا ختم نمیشود و با قطعهای نقرهای رنگ در پایین سپر و فضاسازی بسیار خوب گوشههای سپر همراهبا چراغهای مهشکن، نمره بسیار خوبی میگیرد. فراموش نکنیم، حجمدهی بسیار خوبی در بخش جلوی این خودرو وجود دارد که با خطوط روی کاپوت و جایگذاری چراغ، تقویت میشود. کراساور ام وی ام X22 با نوعی پختگی در طراحی روبهرو است که فراتر از یک محصول چینی بهنظر میرسد. کافی است نگاهی به نسخهی اول X33 داشته باشید تا به یاد آورید که همین چند سال پیش، ظاهر خودروهای چینی قابل مقایسه با محصولات مدرن دنیا نبود؛ اما باید قبول کرد که سری جدید محصولات چری (MVM) و خصوصا خودروی ام وی ام X22، طراحی بهتر و البته راضیکنندهای دارند.
طراحی داخلی MVM X22 Pro
بنابراین علاقه مندان به خرید این خودرو کراس اوور، باید در زمان فعال شدن طرح فروش به سامانه مذکور مراجعه نمایند. در بازار داخلی ایران ارزانترین نسخه MVM X22 با پرداخت تقریبا 488 میلیون تومان از نمایندگی قابل خرید است. مشخصات فنی دقیق انواع خودرو MVM و چری در بازار کشورمان، مقایسهی آنها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آنها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان بههمراه گالری تصاویر این خودروساز چینی را در بخش محصولات زومیت ببنید.
تکنولوژی نام آشنایی که این روزها در بسیاری از خودروهای روز میتوان آن را مشاهده کرد. بنابراین چندان جای تعجبی ندارد که خودروی ام وی ام X23 نیز از وجود این تکنولوژی بهره میبرد. زیر کاپوت امویام X22 یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتنمتر گشتاور وظیفه تامین نیروی محرکه ماشین را بر عهده گرفته است و یک جعبهدنده 4 سرعته اتوماتیک (و یا 5 سرعته دستی) این نیرو را به چرخهای جلویی میرساند. از نظر فضای داخلی هم باید گفت محصول امویام از شرایط متوسطی برخوردار است که برای کاربری یک هاچبک جوانپسند کافی خواهد بود اما برای خانوادههای پرجمعیت با سطح ایدهآل فاصله دارد؛ هرچند محفظه صندوق با توجه به عمق مناسبش میتواند برای جابجایی وسایل کارآمد ظاهر شود.
قیمت ام وی ام x22
بد نیست اشاره کنم که همزمان با کشورمان، در شیلی، برزیل، روسیه و خودِ چین هم روی خط تولید خواهد رفت.طراحی آن بر پایه زبان جدید چِری موسوم به “پویایی در حرکت – Life in Motion” بوده و تلاش شده تا ازنظر ظاهری و داخلی خودرویی بهروز و توانمند جلوه کند. در پایان باید به این نکته اشاره شود که در حال حاضر مدل صفر کیلومتر و کار نکرده ماشین x22 در بازار رسمی داخل با قیمتی مابین 60 تا 73 میلیون تومان خرید و فروش می شود. رقمی که اگرچه در حالت کلی به هیچ وجه رقم ناچیزی به شمار نمیرود، اما در قیاس با قیمت سایر خودروهای هم رده که در بازار ایران معامله میشود تا حد قابل توجهی رقابتی و پذیرفتنی جلوه میکند.
در پس زمینه آن صفحهای منقش به طرح لانه زنبوری وجود دارد که یک نمایشگر کوچک دیجیتال در وسط آن قرار داشته و اطلاعاتی نظیر دمای پیشرانه، حجم سوخت موجود در باک و مسافت پیموده شده را به اطلاع راننده میرساند. در مجموع میتوان اینطور بیان نمود که ایکس22 نسبت به خودروهای هم رده داخلی از ظاهری جذابتر با شاخصه های اسپرت بیشتری برخوردار است. پس با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی از ایکس22 را به گنجینه دانش خودرویی خود اضافه نمایید و یا اگر قصد خرید این اتومبیل را دارید، با آگاهی کامل به سراغ آن بروید. با استفاده از جدول ادامهی مطلب، میتوان به مقایسهی قیمت و تواناییهای فنی چری MVM X22, با رقبای چینی در بازار ایران پرداخت. خودروهای چینی با هدف عملکرد قابل قبول در برابر بهای پرداختی ساخته میشوند و مسلما X22 هم از این قاعده مستثنا نیست. با این حساب، خریدار باید با معایب ام وی ام x22 مثل شتابگیری کند و خستهکنندهی آن کنار بیاید؛ چرا که قرار نیست سریعتر از یک پراید باشد و مسلما در سبقتهای جادهای، نیازمند فضای بسیار زیادی خواهد بود.
شاید اگر چراغهای عقب MVM x22 اندکی درازتر و کشیدهتر از حالت فعلی طراحی میشدند (یا در همین حالت فعلی اندکی بزرگ تر و غیر ورقلمبیدهتر میبودند) این خودرو از لحاظ حس زیبایی شناسی اکنون احساس بهتری را منتقل میکرد. موضوعی که نظیر آن را میتوان در عدم هماهنگی نوع رنگبندی بخشی از پوشش داخلی این خودرو نیز مشاهده کرد. از دیگر قابلیتهای ماشین x22 میتوان به مواردی نظیر قابلیت کنترل کروز، دوربین عقب و سنسور پارک پشت، امکان تهویه الکتریکی و آینههای برقی جانبی اشاره کرد.
در زمان نگارش این نوشته (مرداد ماه 1401) و مطابق با آخرین شرایط فروش، ایکس 22 اتوماتیک در نسخه اتوماتیک اکسلنت اسپرت با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 قیمتی برابر با 580 میلیون تومان دارد. نسخه دندهای این خودرو در تیپ اسپرت لاکچری با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 نیز با بهای 487 میلیون تومان داد و ستد میشود. تیگو2، تیگو X3 و MVM X22 ، کلیه نامهایی است که به کراس اوور جمع و جور شرکت خودروسازی چری چین اطلاق میشود.
زیر کاپوت یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتنمتر گشتاور وظیفه تامین نیروی محرکه ماشین را بر عهده دارد و یک جعبهدنده 4 سرعته اتوماتیک (و یا 5 سرعته دستی) این نیرو را به چرخهای جلویی میرساند. البته سایر رقبای X22 هم از نظر قدرت و گیربکس شرایط چندان ایدهآلی ندارند و همگی بخصوص در مدلهای اتوماتیک از شتاب و کشش بسیار معمولی برخوردارند اما با این حال نماینده MVM حتی از همین رقبای متوسط هم ضعیفتر ظاهر شده است. مثلاً جک S3 و برلیانس C3 (نسخه 1.65) حدود 20 نیوتنمتر گشتاور بیشتری نسبت به امویام X22 ارائه میکنند که اختلاف معناداری است.
فضای اسپرت داخلی خودروی MVM X22 با ترکیب رنگهای متضاد و پرکنتراست نارنجی همچون گدازههای آتشفشان و مشکی همچون خاکستر آتشفشان تصویر مدرن و منحصربفرد را رقم زده است. بزرگترشدن چراغها، طراحی مجدد قسمت انتهایی خودرو که منجر به قوس بیشتر سقف شده است، زههای پلاستیکی مشکی رنگ در اطراف گلگیرها و نهایتا رینگها و سپرهای جدید همگی دست به دست هم دادهاند تا از X22 ، شاسیبلند شبهاسپرتی بسازند. بر اساس ایدئولوژی طراحی چری مبنی بر نبض زندگی در جنبش و حرکت، بدنه این خودرو از کاراکتر هیدرودینامیک آب الهام گرفته شده و طراحی عضلانی و جالب خطوط به شکل خوبی هنر و قدرت را در این طراحی یک پارچه کرده است. عدم تقارن در طراحی داخلی در کنار تریم دو رنگ نارنجی و مشکی به زیبایی چابکی ساختار این خودرو را در برآوردن سلیقه جوانان نمایش می دهد.
تجهیزات و امکانات ماشین x22
خودروی ام وی ام ایکس ۲۲ مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری (۱۴۹۷ سی سی) ۱۶ سوپاپه میباشد که حداکثر توان خروجی برابر با ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل ۱۳۵ نیوتنمتر میباشد که در دور موتور ۲۷۵۰ در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. همچنین ضریب تراکم سیلندر این پیشرانه برابر با نسبت ۱ به ۱۱.۴ است که تمایل این پیشرانه به استفاده از بنزین سوپر را افزیش میدهد. نسخه دستی خودروی ام وی ام X22 با وزن خالص ۱۲۱۵ کیلوگرم و جعبه دنده ۵ سرعته دستی قابلیت توانایی رسیدن به سرعت حداکثر ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت را دارا میباشد.
ضمن اینکه X22 از نظر فرمان پذیری هم خودرو چندان ایدهآلی نیست و پایداری خوبی ندارد. برخلاف خودروهای لوکس که در تمامی پارامترها سنگ تمام میگذارند، محصولات اقتصادی "به علت محدودیت بودجه" مجبورند فقط روی الویتهایشان تمرکز کنند و برخی را فدای دیگری نمایند. مثلاً داچیا برای ساخت ساندرو بیشتر بودجه خود را صرف دوام و کیفیت فنی نموده و در نهایت پولی برای امکانات باقی نمانده است. اما امویام در ساخت X22 اولویت را بر ظاهر زیبا و آپشنهای مناسب قرار داده است و در عوض برای تواناییهای حرکتی مناسب دچار کمبود شده است. خریداران محصولات اقتصادی باید با پذیرش این واقعیت که هیچ خودرویی در این رنج نمیتواند کامل باشد، سلیقه و نیاز شخصی خودشان را در نظر بگیرند تا به بهترین گزینه دست یابند.
ام وی ام X22 پرو نیز ماحصل یکی از همین فرآیندها است که بزودی شاهد عرضه آن به بازار کشورمان خواهیم بود.تردیدی نیست که کراساوورها و شاسیبلندها خودروهای محبوب در دنیای امروز هستند اما قدرت مالی مشتریان در بسیاری کشورها، اجازه خرید آنها را نمیدهد. در این شرایط برخی خودروسازان با اختراع سگمنت هاچبک کراس، تلاش کردند تا توجه این دسته از مشتریان را به خود جلب کنند. اکنون افرادی که به خرید کراساوورها علاقه داشتند اما از نظر بودجه در محدودیت بودند، میتوانستند با خرید هاچبک کراس برخی از نیازهای خود را پاسخ گویند. در این مطلب به بررسی یکی از همین هاچبک کراسها خواهیم پرداخت، خودرویی به نام ام وی ام X22 پرو که نسل جدید و نسخه بهبود یافته ام وی ام X22 محسوب میشود. کراساورهای کوچک چینی در بازار ایران پرفروش هستند اما توان رقابت با برندهای دیگر کشورها را ندارند.
رقبای ام وی ام X22 پرو در بازار
تقریبا تمام داشبورد از پلاستیک سخت ساخته شده است؛ اما قطعاتی از آن طرح فیبرکربن دارد که در نوع خود جالب توجه است. اینگونه ادوات در تودریها نیز دیده میشوند و حس یک خودروی اسپرت گرانقیمت را تداعی میکند. در بخشهای بالا و پایین فرمان، چرم استفاده شده است و پوشش داخل در، پیرامون استراحتگاه بازو نیز از پلاستیک نرم استفاده میکند که هماهنگ با پوشش بدنه، رنگی متمایز از داشبورد خواهد داشت. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) در خودروی MVM X22 یک ویژگی امنیتی است که انحراف خودرو را تشخیص میدهد و از وقوع آن جلوگیری میکند و به بازیابی کنترل خودرو کمک شایانی میکند.
ام وی ام X22 در بازار ایران، همکلاس چانگان SC35 و لیفان X60 محسوب میشود که البته، با فروش بسیار خوب موفق، به شکست رقبا شده است. با این اوصاف، نسخهی ارزانقیمت X22، به رغم کمبودهایی مثل پیشرانهی ضعیف و نبود جعبهدنده خودکار، به دلیل قیمت زیر ۲۰۰ میلیون تومان، عاشقان کراساور را جذب خود میکند. از نظر عملکرد فنی، لیفان X60 با پیشرانه قدرتمندتر، بهتر از X22 با جعبهدندهی خودکار ارزیابی میشود؛ اما ظاهر بسیار خوب X22، برگ برندهی MVM در کلاس کراساورهای اقتصادی است. آستانهی قیمت این خودرو برای مدل مجهز به جعبهدندهی دستی و آپشنهای استاندارد (ام وی ام X۲۲ اکسلنت اسپرت EX دنده ای) ، ۱۹۸ میلیون تومان است. نمونهی دنده خودکار با نام ام وی ام X۲۲ اسپرت اکسلنت EX خودکار، قیمت پایهی ۲۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارد که البته نسخهی فول آپشن محسوب میشود.
البته ما در این رنج قیمتی هیچ خودرو آفرودر صفر کیلومتری نداریم و اگر به یک خودرو چند منظوره نیاز داشته باشید مجبورید به سراغ گزینههای دست دوم هم قیمت نظیر سوزوکی ویتارا با عمر حدود 10 سال بروید. در واقع وجود سامانه ESP در چنین خودرویی می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند اما متاسفانه این تکنولوژی در نسخه عرضه شده در بازار ایران نصب نشده است. ام وی ام ایکس22 به یک پیشرانه 1.5 لیتری (1497 سی سی) 16 سوپاپه مجهز شده که حداکثر توان خروجی آن در دور موتور 6000rpm برابر با 105 اسب بخار بوده و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل 135 نیوتنمتر است که در دور موتور 2750 در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. پنل کیلومتر شمار تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان نیز از طراحی منحصر به فردی و عجیبی بهره میبرد.
خرید خودروی دست دوم نکاتی برای خرید خودروی کار کرده که حتما باید بدانید
سیستم ESC از سنسورهای مختلفی مانند سنسور سرعت، سنسورموقعیت چرخ خودرو، سنسور انحراف جانبی و بسیاری دیگر استفاده میکند تا مسیری که راننده خودرو انتظار دارد طی شود را با مسیر حرکتی واقعی خودرو مقایسه کند. این سیستم در کنار کروز کنترل از مهمترین سیستمهای ایمنی خودروی ام وی امX22 به شمار میرود که میتواند به طور چشمگیری از تصادفات جلوگیری کند. بدنه خودروی ام وی ام ایکس 22 با دیزاین اسپرت و خاص خود مطابق با اصول آیرودینامیک طراحی و اجرا شده است. در عین حال، این خودرو به یک بال عقب اسپرت در قسمت دم خودرو مجهز شده است که نه تنها موجب چشمنواز شدن قسمت عقب این خودرو شده، بلکه به طور موثر از تاثیر مقاومت هوا در هنگام حرکت خودرو با سرعت بالا جلوگیری میکند و هدایت و پایداری خودرو را افزایش میدهد.
در قسمت پایین نمایشگر، کنترلگرهای چرخان سیستم تهویه، دکمه فلاشر، گرمکن شیشه عقب، خروجی USB و پورت برق ۱۲ ولتی قابل مشاهده است. دامنه حرکت گردشی عقربه سرعتشمار حداکثر تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت درجهبندی شده و عقربه دورسنج نیز در مسیری که به بیش از هشت قسمت تقسیم شده، حرکت مینماید. نمای داخلی ایکس 22 به ویژه در بخش داشبورد، غربیلک فرمان و پنل دربها، یک سروگردن بالاتر از رقبای هم قیمت بوده و از ظاهری نسبتاً مدرن برخوردار گشته است. محل نصب پلاک نیز به طرز هوشمندانهای در داخل دریچه بزرگ هواکش تعبیه شده و قطعه نقرهای رنگ طراحی شده در زیر سپر خودرو، زیبایی نمای روبروی ایکس22 را تکمیل نموده است.
X22 از طراحی سیلندری برای بخش سرعتسنج و نشاندهندهی دور موتور بهره نمیبرد، اما در این قسمت هم با حداقل هزینه، مدرن و کارآمد جلوه میکند؛ هرچند حالت متقارن عقربهها و برعکس بودن نمایشدهندهی دور موتور، میتواند آزاردهنده باشد. امویام ایکس ۲۲ دستی ساده با قیمت ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، امویام ایکس ۲۲ دستی اسپرت با قیمت ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه میشوند. قیمت امویام ایکس ۲۲ اتوماتیک ساده ۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و امویام ایکس ۲۲ اتوماتیک اسپرت ۶۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. مدیران خودرو سالها است که به همکاری با چری چین میپردازد و خودروهای خود را با برند MVM به بازار ارائه میکند. این شرکت بهتازگی از خودروی کراس اوور ایکس ۲۲ رونمایی و قیمت آن را مشخص کرده است. در واقع مشکل اصلی X22 که برخی از طرفداران را از خرید این ماشین دلسرد میکند در همین ویژگیهای فنی خلاصه میشود چراکه این محصول بسیاری از خصلتهای فنی خود را از "امویام 315" به عاریت گرفته است.
{ایکس 22X22
|}یک نوار پهن کرومی که نشان شرکت سازنده در میانه آن نقش بسته، دو چراغ عقب را به هم متصل نموده است. جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. طراحی کابین MVM X22 شباهت زیادی با نسل جدید X33 دارد که در این بین مجموعه پشت آمپر کاملا جدید و عجیب و غریب آن را از X33 متمایز خواهد کرد.
اما با توجه به عدم ارائه طرح فروش قسطی این محصول در سال ۱۴۰۳، اطلاعات هم درباره آن در دسترس نیست. برای مثال در تست شتاب مقایسه ای بین مدل های دنده دستی و اتوماتیک، برتری نسخه دنده دستی چندان چشمگیر نبود و این نکته حکایت از عملکرد خوب مدل اتوماتیک در تعویض دنده ها دارد. گفتنی است که در نسخه های جدید این خودرو سامانه کنترل پایداری ESP نیز به شکل استاندارد نصب شده است و به جز سری اولیه (سال نخست عرضه) سایز مدل ها مجهز به سیستم کنترل پایداری هستند.
اما از ابتدای سال ۱۴۰۳، بیش تر مدل پرو آن در طرح های مختلف فروش قابل مشاهده بوده است. نمایشگر لمسی ۸ اینچ، آپشن کارآمدی در فهرست مشخصات ام وی ام ام وی ام X22 خودکار اسپرت اکسلنت محسوب میشود که همراهبا دوربین عقب، مفید خواهد بود. گوشیهای هوشمند از طریق بلوتوث و رابط کاربری میررلینک (Mobile Mirror Link) با نمایشگر ارتباط برقرار میکنند و به کمک سیستم صوتی استریو با چهار بلندگو، میتوان از سرگرمیهای چندرسانهای استفاده کرد.
این مراسم با شکوه در چین با انجام حرکات نمایشی حرفه ای و هنرنمایی هنرمندان گرافیتی کار آغاز شد. در حالی که مشتریانی از پنج کشور دنیا به عنوان مهمان نظاره گر برنامه رونمایی ویژه این خودرو بودند، شوق و شعف آنها در استقبال از این مراسم کیفیت این برنامه را به اوج خود رساند. ام وی ام ایکس 22 از لحاظ ایمنی، با بهره گیری از نسل دوم تکنولوژی چری، به خوبی شاخص های جهانی این کلاس را پاسخگو است.
امویام X22، نسخه اسپرت و جوانپسند از مدل خانوادگیتر X33 محسوب میشود که با هدف تسلط بر بازار کراساوورهای کوچک عرضه شده است. خودرویی با مشخصات فنی نزدیک به برادر هاچبکاش یعنی 315 اما با ارتفاع بیشتر و ظاهر جذابتر که با استفاده از اِلمانهای آفرودی موفق شده دل هوادارنش را به دست آورد. این محصول در تیپهای متفاوت از نظر سطح آپشن و دو نوع جعبهدنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی به بازارمان عرضه میشود و تاکنون به فروش مناسبی دست یافته است. یکی از دلایل استقبال از X22 شرایط فروش متنوع و گستردگی مناسب مراکز خدماتی است، ضمن اینکه این محصول بر خلاف بسیاری از رقبایش توانسته حضور مستمر و با ثباتی را در بازار تجربه کند تا مشتریان نگرانی چندانی از بابت آینده و کمبود قطعات یدکی نداشته باشند.
این خودرو پیشرانه 1.5 لیتری (1497 سی سی) 16 سوپاپه دارد و حداکثر توان خروجی 6000rpm برابر با 105 اسب بخار و 135 نیوتن متر گشتاور است. البته باید تاکید کرد که هندلینگ و پایداری خودرو برای انجام مانورهای عادی و رانندگی روزمره قابل قبول به نظر می رسد و مهندسان چینی با سفت تر کردن فنربندی از حرکات گهواره ای بدنه (بادی رول) کاسته اند. فضای ردیف دوم نیز برای سرنشینان با قدی کمتر از ۱۸۰ سانتی متر مناسب و کافی به نظر میرسد اما افراد بلندقدتر احتمالاً در این بخش با محدودیت فضای سر و پا مواجه خواهند شد. قسمت پلاستیکی مشکی رنگ که از جانب گلگیرهای عقب تا بخش زیرین سپر امتداد یافته، چراغهای شب نما، بخش ویژه نصب پلاک و یک قطعه دیفیوزرمانند آلومینیوم رنگ را در خود جای داده است. ابعاد ام وی ام X22 عبارتاند از طول ۴.۲ متر، عرض ۱.۷۶ متر و ارتفاع استاندارد ۱.۵۷ متر از سقف تا سطح زمین، که با فاصلهی کف ۱۸.۵ سانتیمتر تا جاده تولید میشود. زاویهی شیب قابل تردد برای چرخ جلو تا سپر، ۲۴ درجه و زاویهی شیب چرخ عقب تا لبهی سپر پشت، ۳۰ درجه عنوان شده است.
{رنگ های ام وی ام x22
|}بزرگترشدن چراغها، طراحی مجدد قسمت انتهایی ام وی ام X22 که منجر به قوس بیشتر سقف شده است، زههای پلاستیکی مشکی رنگ در اطراف گلگیرها و نهایتا رینگها و سپرهای جدید همگی دست به دست هم دادهاند تا از ام وی ام X22، شاسیبلند شبهاسپرتی بسازند. این خودرو در کلاس کراساوورهای ساب کامپکت (Subcompact) یا همان کراساوورهای کوچک شهری قرار میگیرد. از این جهت می توان تصور کرد که مهندسان چینی چالش های زیادی را برای تنظیم فنربندی این خودرو پشت سر گذاشته اند که البته به سختی نسبتی فنربندی در ازای بهبود هندلینگ منجر شده است. دید به بیرون به واسطه سایز مناسب پنجرههای جانبی و شیشه جلو، در حد مطلوب ارزیابی می شود. طرح مدرن دستگیره دربها به رنگ کرومی براق و تناسب آن با تزیینات نقرهای رنگ روی قسمت بازویی دربها، بر جنبههای زیباییشناختی کابین X22 افزوده است.
سیستم تعلیق مک فرسون در جلو به همراه سیستم تعلیق میله پیچشی در عقب نیز قدرت چندانی برای دفع حرکات کابین در مانورهای ناگهانی ندارند و بایستی هنگام گذر از پیچها با این خودرو مدارا کنید. با این حال اگر سطح انتظارات شما از ام وی ام X22 پرو در حد یک هاچبک کراس اقتصادی باشد، این خودرو میتواند در حد توان خود نیازهای شما را برطرف کند. یکی از نکات مثبت این کراس اوور مصرف سوخت مناسب آن است به طوری که مصرف سوخت ترکیبی در حالت اتوماتیک 6.1 لیتر و در مدل دنده ای 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. باتوجه به اینکه قدرت ناچیز ۱۰۵ اسببخار، از دورهای پایین در اختیار راننده نیست، نمیتوان توقع خاصی از شتابگیری ام وی ام X22 داشت و طبیعتا در زمانی بیش از ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
همچنین گیربکس اتوماتیک CVT با نه دنده مصنوعی وظیفه انتقال قدرت را در ام وی ام X22 پرو برعهده دارد و جایگزین گیربکس چهارسرعته اتوماتیک قبلی شده است. این گیربکس پیش از این در چری آریزو 6 و چری آریزو 5 جدید نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. علاوه بر این، قیمت و شرایط فروش در هر طرح هم به صورت کامل از طریق بخشنامه ها اطلاع رسانی می شود. بنابراین متقاضیان خرید خودرو x22، باید از زمان طرح های فروش این محصول توسط مدیران خودرو اطلاع داشته باشند. این گونه می توانید با بررسی بخشنامه، از شرایط فروش و قیمت x22 پرو اقساطی و نقدی مطلع شوند. حالت آیرودینامیک این خودرو بهخوبی حفظ شده است، درحالیکه اندازهی پنجرهها و شیب سقف، راضیکننده بهنظر میرسد.
در نمای پشتی ام وی ام X22 گرافیک درون چراغها به شکل حرف C میباشد که جذابیت بصری خاصی به این قسمت بخشیده است، همچنین چراغهای عقب با یک نوار کرومی عریض که لوگوی کمپانی ام وی ام را دربر دارد به یکدیگر وصل شدهاند. همچنین بالای شیشه عقب یک اسپویلر باریک وجود دارد و چراغ سوم ترمز در زیر آن تعبیه شده است. کروز کنترل، مانیتور ۸ اینچی، سنسور پارک خودرو، دوربین دنده عقب، سانروف برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، آینهی برقی و اتصال به موبایل از طریق بلوتوث برخی از آپشنهای MVM X22 هستند.
برای این خودرو یک باک به گنجایش 50 لیتر طراحی شده است که به ازای پیمودن هر صد کیلومتر (به شکل چرخه ترکیبی) چیزی در حدود یک ششم از حجم کلی آن خالی میشود. به بیان دقیقتر میزان مصرف سوخت در این خودروی کراس اور که فاصله بین دو محور آن رقمی معادل 2555 میلیمتر است، در حالت چرخه ترکیبی چیزی در حدود 8 لیتر خواهد بود. ضمن آنکه بر طبق اطلاعات موجود این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره میبرد. در مجموع میتوان ادعا کرد که مشخصات فنی ماشین x22 کم وبیش هم تراز با خودروهای سواری معمولی موجود در بازار است و شاید به عنوان یک خودروی کرس اور این محصول میتوانست از قابلیتهای فنی بهتر و قدرتمندتری بهره ببرد.
خودروی کراس اور جمع و جور و چینی مورد صحبت ما در بخش جلوی کابین خود به یک نمایشگر 8 اینچی ال سی دی با قابلیت لمسی مجهز است که از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به هیچ وجه کوچک یا جمع و جور جلوه نمیکند. نمایشگر مذکور در فضایی پلاستیکی که به طرح فیبر کربن مزین است احاطه شده و فضای مورد اشاره تا بخش داشبورد این خودرو امتداد مییابد. از جمله ویژگیهایی که توانایی صفحه نمایش لمسی یاد شده را تکمیل میکند وجود درگاه یو اس بی، قابلیت بلوتوث و همچنین قابلیت پخش ام پی تری است که نقش به سزایی در سرگرم ساختن سرنشینان این خودرو ایفا میکند.
خودرویی که در برخی بازارها نظیر برزیل و فیلیپین با نام چری تیگو 2 شناخته میشود و در کشورمان نیز ام وی ام X22 نام گرفت. نخستین نمایش ام وی ام X22 در نمایشگاه خودرو پکن 2016 صورت گرفت و از آن زمان این خودرو در تیپهای گوناگون به بازار عرضه شده است. این خودرو با تغییراتی در ظاهر، امکانات و مشخصات فنی همراه شد و چری تیگو 3x پرو نام گرفت. همزمان با ورود این خودرو به بازار روسیه، مدیران خودرو نیز این خودرو را با نام ام وی ام X22 پرو برای عرضه به بازار ایران معرفی کرده است. مطابق شنیدهها و حدس و گمانها، قیمت تقریبی ام وی ام X22 پرو در بازار حدود 550 میلیون تومان خواهد بود.
این خودرو برای گردش کامل به دایرهای با شعاع ۵.۲۵ متر نیاز خواهد داشت؛ درحالیکه فاصلهی محورهای ۲.۵۵۵ متر دارد. همچنین نمی توان ام وی ام X22 را یک خودرو پنج نفره دانست و از این رو بهتر است به این مدل به چشم یک هاچ بک ارتفاع یافته 4 نفره نگاه کنید. قاب کرومی U شکل به همراه چراغ های روشنایی در روز نیز زینت بخش دریچههای هوای کوچک موجود در کنارههای سپر جلوی ام وی ام X22 هستند. مکانیزم (HHC) مانع از آن میشود که وقتی خودرو در حالت حرکت در سربالایی میباشد، پس از رها نمودن پدال ترمز، خودرو به سمت عقب بازگردد. مکانیزم (HHC) در عرض دو ثانیه فعال میشود و باعث کمک به شروع حرکت مجدد خودرو میگردد.
شرکت خودرو mvm